Energie si mult Spor(t),
cu sprijinul Sargenor!

Am discutat în articolul „Mișcarea care odihnește” despre un fascinant paradox: mișcarea ne odihnește. Însă era vorba de mișcarea ușoară, iar rezultatele cele mai bune s-au înregistrat pe cele mai sedentare persoane.

Cum rămâne însă cu noi, cei care tragem din greu la sală, la bazin, care kilometrăm cu bicicleta inclusiv la job, sau care ne antrenăm pentru maraton? Pentru că în cazul nostru e clar că mișcarea mai mult obosește! Cel puțin pe termen scurt, pentru că pe termen lung exercițiile ne țin în formă, iar renunțarea la ele duce la oboseală și chiar la simptome de depresie.

Totuși, chiar dacă e normal să experimentăm oboseală fizică în timpul unei ședințe de sport, e important să fim atenți la tipul de oboseală.

Epuizarea înseamnă că am tras prea tare, epuizând resursele de energie ale corpului. ATP-ul, sau adenozin trifosfatul, e molecula care folosește oxigenul din organism pentru a ne ajuta să ne mișcăm. O sesiune prea dură de exerciții crește cererea de ATP și ne lasă epuizați. E bine să știm că ideală e mișcarea la o intensitate după care ne putem reveni ușor. Și dacă totuși ajungem la epuizare, sau vrem să ne revenim mai rapid, ne putem baza pe Sargenor, care, prin proprietățile ergogenice ale argininei, poate crește energia la nivel celular prin stimularea producției de ATP.

Somnolența asociată oboselii obișnuite de după exerciții poate însemna că nu ne ascultăm ritmurile naturale ale corpului (și când e vorba de exerciții contează dacă suntem păsări de zi sau de noapte), sau că nu am avut parte de suficiente ore de somn. Un somn bun și un orar bun de exerciții ne ajută să ne creăm o rutină pentru o stare de bine și ne odihnește, nu ne obosește.

Alimentația și hidratarea corectă sunt esențiale și atunci când vine vorba de sport. În general, cu cât e mai grea masa de dinaintea exercițiilor, cu atât mai greu e să ne revenim și crește somnolența de după sport. De aceea, mesele bogate în grăsimi sau în fibre trebuie evitate înainte să mergem la sală. E bine să mâncăm atât înainte de mișcare, cât și după (la aproximativ o oră distanță) pentru a ne reface rezerva de energie. O gustare simplă, bazată pe carbohidrați, cum ar fi o banană sau un shake e ideală înaintea exercițiilor, în timp ce după, pe lângă carbohidrați, poate fi adăugată și proteină.

Cât despre hidratare, e important să ne obișnuim să o facem cât mai des, înlocuind astfel fluidele pierdute în timpul mișcării și prevenind starea de oboseală accentuată care se instalează când mușchii nu-și pot reveni ușor, ca urmare a deshidratării. 

E bine de știut că, indiferent dacă ești amator sau profesionist, energia în timpul mișcării și anduranța la efort cresc dacă accepți o mână de ajutor de la Sargenor, care conține aspartat de arginină!