Mișcarea oare obosește?
Paradoxal, chiar odihnește!

Știm bine genul acela de oboseală maximă sau surmenaj în care nu vrem decât să ne târâm spre canapeaua de acasă și să fim lăsați în pace, cu un serial infinit și o pungă uriașă de gustări în brațe. Ultimul lucru de care ne arde e să obosim și mai mult, la sală sau la o tură de alergare prin parc. Ei bine, în acele momente greșim. Și nu doar prin ceea ce alegem, ci și prin ceea ce credem: nu, mișcarea nu ne obosește mai tare!

Pare contraintuitiv, dar atunci când suntem inactivi fizic și obosiți, mișcarea ne ajută să ne revenim. Un studiu al unor cercetători de la Universitatea din Georgia arată că exercițiile ușoare regulate (cum ar fi plimbările) au avut un impact vizibil, reducând oboseala în aproape toate grupurile studiate, de la persoane sănătoase până la pacienți cu boli grave.

De asemenea, studii experimentale arată că atunci când cei care fac mișcare regulat renunță să o mai facă, pot experimenta, surprinzor, oboseală!

Este important să reținem totuși că cele mai bune rezultate s-au obținut la persoanele sedentare, și atunci când era vorba despre exerciții ușoare. 

Când vine vorba de sport, ca și atunci când vine vorba de muncă, un efort exagerat duce la oboseală și la alte posibile stări neplăcute.

De aceea e bine ca, atunci când dorim să ne apucăm de un efort mai susținut, să nu uităm de aportul specialiștilor – adică medic, antrenor, și o mână de ajutor de la Sargenor, care conține aspartat de arginină!